خدمات سئوی فصلی و درآمدزایی
انواع سئوی فصلی
سئوی فصلی خیلی شبیه سئوی معمولیه، فقط اینکه با توجه به زمان، مشتریهای خاصی رو هدف میگیره. سئوی فصلی رو میتونیم به دو دسته تقسیم کنیم:
سئوی مبتنی بر زمان: نوعی از بهینه سازی که فصلهای سال رو در نظر میگیره.
سئوی مبتنی بر رویدادها: نوعی از بهینه سازی که بر اساس تعطیلات و رویدادهای تقویمی است (مثلا تعطیلات نوروز، شب یلدا، رویدادهای مذهبی و غیره).
در نتیجه بکارگیری صحیح سئوی فصلی، میتونیم شاهد افزایش نرخ تبدیل به مشتری باشیم و دیگه طی فصلهایی که فروش افت میکنه، کاهش درآمد نخواهیم داشت. یه شرکت بازاریابی پیشرو باید تو روشهای فصلی هم تخصص داشته باشه. سئوی فصلی با توجه به نیاز و خواسته های مشتریها در هر فصل، بهشون اطلاعات عرضه میکنه. میتونیم هر سال در هر موقعیتی از همون محتوا و اینفوگرافی های سئوی فصلی سال قبل که متعلق به همون زمان یا رویداد بوده دوباره استفاده کنیم. با اینکه نمیتونیم محتوای سئوی فصلی رو در زمانها یا رویدادهای غیر مرتبط بکار ببریم، اما به مشتری اطلاعات مورد نیاز خودشو ارائه میده و به این ترتیب فروش رو بالا میبره.
هنگام اجرای روشهای سئو این نکات را به خاطر داشته باشید
بهترین روشهای بازاریابی، اونهایی هستند که قبل از شروع به کار براشون به خوبی برنامه ریزی شده باشه. باید همه گروه بازاریابی آماده باشن و 3-4 ماه قبل از شروع فصل، کار رو شروع کنند. وقتی میخواهید روشهاتونو تشکیل بدید، این نکات رو به یاد داشته باشید:
در تقویم بازاریابیتون بر اساس حوادث و تاریخ ها پیش برید و همه توجهتون همینها باشه
تخفیف ها و تبلیغات فصلی داشته باشید
ارتباط فصل با شعار باید روشن و واضح باشه
کلیدواژه های مناسب رو پیدا کنید (شرکتهای سئو میتونن تو این مورد کمکتون کنند)
محتواتونو برای گروه خاص و مشخصی از مشتریها بهینه کنید و بر اساس مخاطبی که در نظر گرفتهاید مطلب بنویسید
صفحات فرودتونو بر اساس کلیدواژه های سئوی فصلی بهینه کنید
از بازخوردها و آنالتیکس های قبلی استفاده کنید و هر بار کارتونو بهتر کنید
حالت های کمپین
روش سئوی فصلی میتونه در حالت های زیر ظهور کنه و اجرا بشه:
زمان افزایش تولید: زمانی که چند ماه قبل از فصل واقعی اتفاق میفته. مثلا اگه خدمات سرویس کولر داشته باشید، باید قبل از شروع فصل گرما (اردیبهشت تا خرداد) باید کارتونو شروع کنید. مشتری هدف اینجا کسایی هستند که از قبل کولر داشتند و حالا میخوان سرویسش کنند.
زمان درگیری: شلوغ ترین فصل از تیر که هوا گرمه شروع میشه. اینجا دیگه باید مستقیم تر بازاریابی کرد. محتوای غنی از کلیدواژه (به صورت نوشته یا صوتی) و سایر ابزار سئو میتونه برای جذب مشتری محلی مفید باشه.
زمان افت: وقتی که دیگه تابستون داره میره، میتونیم به مشتریها خدمات دیگه ای ارائه بدیم. یادتون باشه تو این فصل معمولا به مشتریها تخفیف و قیمتهای استثنایی ارائه میشه و در نتیجه سئوی فصلی باید اینها رو هم در نظر بگیره.
کلیدواژه ها
سئوی فصلی به شدت متکی به کلیدواژه های طولانی است. این کلیدواژه ها مرتبطترند و کاربرها موقع سرچ صوتی هم ازشون استفاده میکنند. شرکت سئوی دارکوب میتونه برای پیدا کردن مرتبطترین و پرکاربردترین کلیدواژه های حوزه کاری خودتون کمکتون کنه.
تقویم رویدادهای سئوی فصلی
وقتی در شروع کار کمپین بازاریابی، یه تقویم رویداد درست بشه، میتونید روشهای سئوی فصلیتونو بهتر اجرا کنید. این تقویم باید این موارد رو در بر بگیره:
حوادث خاص، تعطیلات و نکات فصلی به خوبی مشخص بشن
برای روزهای خاص، برای مشتریهای هدف برنامه ریزی بشه
روش های سئوی فصلی برای بازاریابی اجتماعی، ایمیلی و طبیعی. اگه از روشهای ترکیبی استفاده کنید بهتر جواب میگیرید.
وقتی تقویم و استراتژیتون درست شد، میتونید قبل از رسیدن به زمانهای خاص، شروع به تولید محتوا و اینفوگرافی کنید و وقتی زمانش رسید روشهای فصلی رو بکار بگیرید.
سئوی فصلی و درآمدزایی
دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...
Leave a reply